Onbekende fout/bestand onleesbaar

 

Vraag

Bestand onleesbaar (EZ-web)
Bij het importeren van een Catalogusselectie (zie punt 12 bij Uitgebreid exporteren) kan de foutmelding 'Bestand onleesbaar' verschijnen.
 
Onbekende fout (EZ-catalog)
Bij diverse imports in EZ-catalog (bijvoorbeeld bij Artikel, Gerelateerde artikelen, Classificaties) kan de volgende foutmelding verschijnen:
'De import kon niet worden uitgevoerd. Er is een onbekende fout opgetreden'
 

Uitleg

Deze fout kan veroorzaakt worden door het importeren van een onbekend of oud bestandsformaat.
Bijvoorbeeld het oude Excel-formaat met extensie .xls.
 

Oplossing

In Excel kan het oude .xls formaat omgezet worden naar het nieuwe formaat .xlsx:
  • Open het betreffende Excel.xls bestand;
  • Kies onder Bestand voor Opslaan als;
  • Open vervolgens de pulldown achter Opslaan als;
  • Kies voor Excel-werkmap;
  • Kies daarna voor Opslaan.
     
Lost dit de fout niet op of lukt het overzetten naar de nieuwe versie niet, neem dan contact op met EZ-base.