Mislukte export

 

Vraag

Via Uitgebreid exporteren heb ik een (geplande) export aangevraagd. Waarom staat er nu achter mijn export in de kolom "Status" in

Lopende taken "Mislukt"?
 

Uitleg

Bij bepaalde uitvoerformaten kan het systeem te zwaar belast worden. Ook kan de export erg lang duren als de exportselectie te groot is. Bepaalde formaten (zoals PDF en Excel) lenen zich niet voor grote selecties. Daarom zijn er diverse grenzen gesteld aan wat maximaal geƫxporteerd mag worden, afhankelijk van het gekozen uitvoerformaat en soms de gekozen instellingen. In de kolom achter "Status" zal aangegeven worden wat de grens is waar de exportselectie overheen gegaan is. Dit is in de meeste gevallen de reden dat de export mislukt is.
 

Oplossing

  • Volg het advies in de foutmelding achter "Status" op en verklein de selectie bij Uitgebreid exporteren. Kies bijvoorbeeld voor minder leveranciers of minder classificaties.
  • Ook kan er voor een ander formaat gekozen worden. Als bijvoorbeeld de Webshop.xlsx mislukt kan gekozen worden voor de Webshop.txt die geen beperkingen heeft.
  • Bij de uitvoerformaten Webshop.txt en Webshop.xlsx kan ook de volgende melding verschijnen: "Mislukt, x unieke kenmerken, maximaal y toegestaan."
    Deze foutmelding verschijnt alleen als er is gekozen voor de optie "Kolom per uniek kenmerk". Lees hier de uitleg over deze optie. Als deze optie uitgezet wordt kan er een grotere selectie geƫxporteerd worden.
     
    Verschijnt er alleen "Mislukt" of zijn er andere vragen over het mislukken van de export, neem dan contact op met EZ-base.