EZ-catalog is tijdelijk niet beschikbaar

 

Vraag

Waarom verschijnt de melding:
"EZ-catalog is tijdelijk niet beschikbaar. Deze melding verdwijnt automatisch als EZ-catalog weer beschikbaar is.
Het kruisje rechts bovenaan kan gebruikt worden om de applicatie af te sluiten indien gewenst (niet opgeslagen wijzigingen gaan verloren).”
 

Uitleg

  • Zowel 's avonds als 's nachts vinden er diverse processen plaats. Zo worden wijzigingen die aangebracht zijn in EZ-catalog naar EZ-web gesynchroniseerd. Om deze verwerkingen zo optimaal mogelijk en foutloos te laten verlopen is het ongewenst dat er gelijktijdig wijzigingen aangebracht worden in EZ-catalog door bijvoorbeeld een artikelimport uit te voeren. Daarom kan EZ-catalog niet gebruikt worden tijdens deze processen tijdens de avond- en nachtverwerking: de hier omschreven melding verschijnt. Eventueel opgestarte taken zullen om die reden ook afgebroken worden.
  • Ook tijdens storingen, onderhoud of uitrollen van een nieuwe release kan deze melding tijdelijk verschijnen.
     

Oplossing

  • Er kan gekozen worden om EZ-catalog te sluiten en op een later tijdstip opnieuw in te loggen:
  • Er kan gekozen worden om ingelogd te blijven. Het scherm kan eventueel verkleind worden: 
    Als de belangrijke avond- en nachtprocessen afgerond zijn, storingen opgelost of het onderhoud afgerond is, wordt EZ-catalog weer vrijgegeven. De melding verdwijnt, er kan verder gewerkt worden in het scherm die open stond toen deze melding verscheen. Het is wel mogelijk dat een eerder opgestarte taak afgebroken is.