Artikel ontbreekt in Artlink

 

Vraag

Een artikel wordt niet meer gekoppeld via de ArtLink waardoor er data ontbreekt in bijvoorbeeld webshops of catalogi.
 

Uitleg

Dit probleem kan onder andere ontstaan omdat het artikel door de leverancier verwijderd is.
 

Oplossing

Indien artikelen worden verwijderd, kan er geen koppeling meer gelegd worden via de ArtLink, waardoor de “rijke” artikeldata niet meer als voeding kan dienen voor bijvoorbeeld webshops en catalogi.
EZ-base adviseert daarom leveranciers geen artikelen te verwijderen, maar de juiste beschikbaarheidsstatus mee te geven aan artikelen.
Verstandig is om als leverancier eerst navraag te doen bij relaties die via de Artlink een koppeling maken met hun artikelen en na te gaan in hoeverre deze artikelen nog relevant zijn.
Voor vakhandels die zelf artikelen opvoeren van leveranciers die eerst niet waren aangesloten bij EZ-base geldt dat deze artikelen wel verwijderd moeten worden zodra de artikeldata door de ‘voorkeur’-leverancier is opgevoerd en indien de data afdoende is.